Thursday, May 24, 2012

Lapan cara aku.

Kadang-kadang aku celaru sendiri.
"Waras ke aku ni?"


Aku seorang yg nomad. Please, ni bukan nomad pindah randah tu.
Ni nomad bahasa surealis yg membawa maksud, emosi tidak stabil.
Hari ni aku rasa aku normal. Tapi bila datang ribut,
secara
otomatis aku akan bertukar menjadi serigala jadian.
Dahsyat tak dahsyat, kau datang Sri Damansara tengok aku lempar barang camne laa.


Secara dasarnya, orang yg normal akan ada solusi untuk setiap emosi mereka.
Macam Azlan (bukan nama sebenar), dia suka mengelamun tengok ikan berenang.
"Ketenangan."--katanya.


Eza, dia selalu dibuli mak tiri dia. Jadi everytime dia dibebel,
dia
sental jamban.
Macam aku, aku fleksibel. Ikut keadaan.


Satu.
Aku
melukis. Cincai-cincai, aku conteng notebook.
Paling bangga, aku lukis potret. Pastu bagi free kat orang.
Kena lagi sebulan, "Dafuq aku bagi kat dia?" -___-


Dua.
Menyanyi sekitar rumah, dan jamban.
Kembang kuncup hidung aku bila hakikatnya,
suara aku kemain sedap.
Ade sekali mak aku fedap aku 40 minit dalam jamban,
"wei dik, kau mandi ke?"
Aku jawab secara sarcasticnya, "adik tengah audition AF!"
Biadap, tapi lepas tu mak aku gelak sendiri. KAHKAHKAH


Tiga.
Memekak kat pesbuk. Ini common. Common for commoners.
Ese! Skali sepiking, rasa cam omputih plak.


Empat.
Edit gambar. Cita-cita tak pernah pun nak jadi editor tapi bakat terpendam ni tak harus di simpan!


Lima.
Seluk poket, cari hp, dail no
kawan, "Wei, aku stressed!"


Enam.
Menangis sambil layan movie korea.
Bukan nangis kenangkan nasib tapi nangis sbb tak mungkin aku dapat
lelaki korea!!


Tujuh.
Vlogging. Bersepah sebenarnya video celoteh aku, tapi malas nak upload.


Lapan.
Menulis. Macam sekarang ni.
Puratanya, aku menulis cerpen, blog, status-status pesbuk (yg taktahu mana nilainya).
Kadang-kadang perlu ilham.

Kadang-kadang hangen satu badan, dirasuk puaka niang rapik baru dapat idea.
Kadang-kadang,
tercongek kat mangkuk jamban je dah boleh dapat ilham.
Aku menulis biasanya pada waktu aku celaru, tidak celaru, terlebih cemas, ataupun takde perasaan pape.


The end.

1 comment:

  1. mama ckp dah kawin nnt bilik mandi kena ada dua. hahaha :D

    ReplyDelete